Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

Γεννημένοι (στην Ελλάδα) μετανάστες.

Τα παιδιά των μεταναστών σχεδόν δεν υπάρχουν για το ελληνικό κράτος. Καταδικασμένα να ζουν σε ένα καθεστώς ανυπαρξίας, αντιμετωπίζουν την εξασφάλιση της ελληνικής υπηκοότητας ως άπιαστο όνειρο και πορεύονται με άδειες παραμονής τις οποίες, όπως λένε, παραλαμβάνουν πάντοτε ληγμένες. O κρατικός παραλογισμός έχει πολλά πρόσωπα. «Θυμάμαι ένα φίλο να μου διηγείται το περιστατικό της σύλληψής του στη Φωκίωνος Νέγρη, στην Κυψέλη. Ο αστυνομικός του πέρασε χειροπέδες και τον οδήγησε στο τμήμα επειδή δεν είχε πάνω του την άδεια παραμονής. Αυτό το παιδί εξακολουθεί να θέλει την ελληνική υπηκοότητα», αποκαλύπτει ο 21χρονος Στέφανος, που θεωρεί τον εαυτό του τυχερό καθώς όλα τα μέλη της οικογένειάς του είναι, και επίσημα, Έλληνες πολίτες.
Η Τίτι Ανανόις στα 20 της χρόνια νιώθει μετέωρη. «Θα είμαι Ελληνίδα σε οκτώ χρόνια. Μέχρι στιγμής κινώ διαδικασίες σαν να είμαι μετανάστρια - άδεια παραμονής, άδεια εργασίας, όλα αυτά. Βάσει ενός νέου νόμου θα μπορέσω να πάρω την υπηκοότητα το 2015. Και να φανταστείς πως ούτε από το Καμερούν - όπου γεννήθηκαν οι γονείς μου - μου δίνουν ιθαγένεια. Γεννήθηκες στην Ελλάδα, μου λένε».

Της ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΡΑΜΗ______Ελεύθερος Τύπος

Δεν υπάρχουν σχόλια: